Saturday, July 26, 2008

Rekod ..

Rekod
Maksudnya bukan nak pecah apa-apa rekod Olimpik. Tapi nak cerita pasal rekod. Semlm hadir Seminar Hafazan Al-Quran Kaedah Jibrail. ..Bukan maksud ade Malaikat Jibrail turun yekk..

Best betul isi awal-awal ceramah yg menerangkan tentang Kelebihan Al-Quran. Aku pun sup, sap,sup,sap cari kamera MMedia dan me'rekod'(lihat gambor). Nak dijadikan cerita yang aku rekod hanyalah gambar tapi audio nya elek..Frust tak de dah...tukar kamera lain pun sama gak...(Tah sapalah yg pegi set audio off ni-Sharain..ko cari sapa punya keje ni..)

Mcm nak rak aku cari setting audio dia masih tak jumpa..last2 malas dah aku nak me'rekod'.
Frust lagi- bila waktu subuh penceramah jadi Imam (Sujud sajaddah), ada makmum yg datang dari luar tegur nak mintak CD rakaman semlam...Alahai..tak de rezeki...

++++++++++++++++++
Rekod- YM kat Pengarah PTSS pasal Admin (tak leh nak tunjuk kat sini)Sensitif...dak..boss suruh masukkan code percakapan ini.

mdnor_yusof (7/25/2008 5:50:03 PM):
Sila tulis surat rasmi kepada saya dengan butiran lengkap. Adakalanya perlu dibuat secara rasmi dan direkodkan. Agak susah untuk membuktikan "hearsay". Jika perkara ini penting dan perlukan tindakan segera, sebaik2nya buat secara rasmi dan tulis kpd pengarah PTSS. Walaupun pegawai PTSS. Saya tak mau ada dikalangan staf PTSS bermasam muka antara satu dengan yang lain keatas perkara yang mudah diselesaikan. I have no problem jika you all uruskan on a personal basis - iaitu terus kpd pegawai berkenaan, jika ianya membuahkan hasil. Jika tidak buat secara rasmi.


mdnor_yusof (7/25/2008 5:51:12 PM):
you can quote my meseg kpd pegawai2 lain yang mempunyai masalah yang sama

Tak leh nak Rekod - Panggilan telefon Bini aku ke Admin(PEK) pasal kesalahan tarikh lantikkan Pn Farizah(bulan 1/8/ 1999) sedangkan sepatutnya (1/8/98)
-benda ni aku masukkan kat sini sebagai bukti. Aleh..aleh ada nanti yang kata bini aku tak beritahu pun.

Iolah kalau diorg ni ade ISO senang la btahu isu borang ke apa ke..pasal pembetulan tarikh lantikkan tu. Aku cek ESIS betul pulak tarikhnya. Sharain pun ada perasan pasal apa lantikan bini aku macammana boleh sama dgn dia. Ini kes salah taip le ni...

Tapi sebut pasal borang ni. Cuti tanpa gaji ari tu isi borang dah, buat surat dah, maklum mulut dah...TAK DE PE-PE TINDAKAN pun.....Last2 report bos.




+++++++++++++++++++++
Sebut pasal hafazan ni. Kaedah ni menggalakkan kita menghafaz surah-surah penting dan biasa (seperti Yaasin, Mulk, Sajadah, Rahman dsbnya). Setiap hari kita hafaz 3 baris je (menggunakan Quran resam Othmani) ada 15 baris setiap muka. Pagi sebelum subuh baca 10 kali , Zohor sembahyang sunat dan rakaat 1 dan 2 baca lagi, Asar sama, Maghrib(tak kira sembahyang solo ke /jemaah)Kalau Imam...eee...kot sangkut le.. dan Isyaq. InsyaAllah...
selamat mencuba...

++++++++++++
masih trip elektrik lagi kat admin..So sapa2 penghuni kuarters PTSS yg ada streamyx kat rumah. Kalau malam tah leh internet..faham 2 je lah masalahnya. Siang2 ade le org nak ON kan....Malam?Hmm...aku kena gi on la, kalau dak sales CC tak de lagi la...

p/s Amal ibadat, dosa pahala pun ade malaikat yg REKOD so buat keje baik2 no...

No comments: