Wednesday, July 16, 2008

Debat

Tajuk pos glamour mesti org ingat nak cite pasal Debat semalam..kan? Memang la kite nak cite gak..kite tak kisah org nak kata apa.
Sebenarnya aku hampir terlupa debat tu..Almaklumlah bisness puluhan ribu (duit orang) nak kena urus...(hutang...). Dah tutup 3 minggu cuti nak run balik malam tu.
Kat sekolah dulu aku ade masuk debat gak. Rasanya waktu form 3RK kat Sekolah Clifford. Bukan debat antara sekolah tapi debat antara rakan sekelas, dalam BI lagi tu.....Tajuk aku lupa tapi perkataan yang masih aku ingat sampai la ni ialah..."...with all my point, I rest my case.."Aku tak tahulah kat mana wording maut ni aku ambik..Aku rasa kat rancangan LA LAW kot.Cikgu dia tak salah Cikgu O.....(dia ni kalau lawan bola cikgu lwn murid dia mesti jadi keeper, dan dia la yg memperkenalkan balik ragbi kat sekolah aku yang digantung bertahun-tahun sebab gaduh dgn bebudak MCKK). Team lawan aku ade si Khairul Anuar (gemuk) sebab kat kelas aku ade gak Khairul Anuar (kecik)

Waktu kat sekolah Cikgu O... ni ajar BI, dia pernah suruh aku nyanyi lagu omputih. Aku bedal lagu MJ...Ha...percaya atau tidak...budak Arqam ni nyanyi lagu MJ.
+++
Ilmu yg aku dapat waktu form 3 dulu ialah.
a. Kita mesti tengok dan faham tajuk perdebatan.
b. Kalau pembangkan/pencadang mengupas sesuatu yang luar dari tajuk , kita tak perlu jawab. Kalau jawab maka kita pun keluar tajuk dan markah akan ditolak.
c. Point mesti latest. Yg keluar berita pagi tadi..boleh dijadikan point maka masukkan. Kalau latest sat2 tadi...masukkan..
d. Debat mane leh..cite peribadi org. Kalau dak dah lama aku kutuk si Khairul Anuar yang badan macam badak tu.
+++
tah apa mlm ni dari sebelum maghrib aku asik ngadap PC. Nak dengar pasal cite DSA kat bulletin tv3 sambil tangan gedek2 blog aku ni ubah Template. Mood mengajar tak datang lagi ni ari. Masalah admin pun banyak gak terutama bebudak poli yg merayu nak ambik 21 jam kredit sem ni. HPNM pun tak sampai 2.5 tapi nak ambik banyak2. Nak tenyeh gak ke borang diorg? paper..pening..pening..pusing..pusing..

No comments: