Friday, April 10, 2009

Konvokesyen

Konvokesyen kali ke 1
-jadi ajk aktiviti (Pesta Konvo)dan ajk publisiti masa tu. Pn Azrul Nizah jadik "ketua" ajk aktiviti. Masa tu aku lebih tertumpu kepada ajk publisiti dan menguruskan wartawan yg hadir sebab aku jadik "ketua". Tiada pensyarah dibawah aku (ini cara kerja aku) cuma ada 3/4 org student ahli Kelab Multimedia.(Masa tu aku jadik Peg Multimedia).

Post Mortem!!

- org komen kurang publisiti dan tak masuk paper.
Apa!!...kurang publisiti? Tengok sini dulu...- Streamer + Banner seminggu sebelum konvo dah pasang
- BHarian edisi utara masuk kolum berita (walaupun kecil)
- Pi RTM Kangar FM buat temubual (Nizah dgn Asmiza). DJ aku beri cenderakenangan
- Reporter yang mai dapat Tag Nama dan Teks Ucapan Pengarah dan Raja Perlis.
Still org kata kurang publisiti.

Konvokesyen kali ke 2
- jadi "Ketua" ajk aktiviti pulak Buat dengan pelajar JPG
- Tugas aku dulu (ajk publisiti) tak tahu sapa yang ambik.
tak tahu ada ke masuk paper, tak tahu ada tak masuk Kangar FM
- yang aku tahu ramai reporter tersesat dan tak da dapat teks ucapan. Sebab pa boleh tahu? rupanya ada 2/3 org reporter yg masih kenal dengan aku walaupun aku tak kenal dah diorg.
- Tugas lain arrange jurugambar untuk graduan di luar dewan antara Asasjay dan Wazan. Yang dapat kontrak dalam dewan bukan diorg.

Post Mortem!!

Konvokesyen kali ke 3
- jadi "Ketua" ajk bersama En Yusof aktiviti lagi (lebih kurang nak jadik tetap dan berpencen je ni..) Buat dengan pelajar JPP.
- tengok streamer dan banner konvo lagi 2 hari nak konvo baru pasang. Nasib baik Pesta punya seminggu dah pasang.

Post Mortem!!
- Yang dapat tender gambar dalam dewan dapat jugak buat kat luar dewan..Sudah bikin gaduh..
- Budget cuput. Elaun pelajar RM10/=

Konvokesyen kali ke 4
- mau tukar profesion pulak. Nak jadik "Bos" bukan "Ketua" lagi ha..ha..

2 comments:

Anonymous said...

Masuk radio kira gempaq la tu publisiti..sapa kata tak ada publisiti nih!

Unknown said...

mulut org bukan senang nak tutup