Monday, December 1, 2008

Memorandum KPT dan SMIDEC


Semalam bertolak dari Poli Ke KL dari jam 11 pagi. Singgah makan tengahari di Juru sebelum singgah di Kay-Kay utk solat Zohor dan mengziarahi org tua di sana. Dalam kul 5.30ptg gitu, bertolak ke KL. Si Taufiq meragam dalam kereta due to tak puas tidor buai rumah tok firdaus gamaknya. Dalam kul 8.30 mlm sampai di rumah Kak Cik Dah kat Bukit Puteri Rawang.

Taufiq still meragam malam tu and esoknya dah ok but not 100%. The next day, check inn kat Oriental Crystall Hotel Kajang (sebelum tu survey tempat interview).- Actually, hotel ni aku pernah duduk waktu mesyuarat semak semula kurikulum SMD (yg akan ditutup) dengan Mr Paneer. The same Bangla yg keje bukak pintu hotel still working there.

Dalam kul 2ptg gi ke Pusat Konvensyen Antarabangsa PutraJaya utk menengok Majlis Menandatangani Memorandum antara KPT dan Smidec.
Utk pengetahuan;\
Majlis ini tak lebih dari Plan KPT dalam menggalakkan pelajar IPTA utk menyertai bidang Keusahawanan. Plot test yg dulu ialah UKM. Ade la dia tunjuk kan apa yg pelajar2 telah buat selama 3 bulan attach dengan Syarikat2 SME ini.Antaranya:
Redesign Papan Tanda Sykt, redesign Business Card Sykt, Susun balik fail syarikat. (rasa mcm tak de ape la sangat)-tapi ikut Laporan ianya telah meningkatkan revenue sykt terbabit. Buat masa sekarang 5000 org akan dipilih utk menyertainya.
Bagi aku mcm kata pengarah , buatla
1. Program anak angkat dengan Penjaja Pekan Rabu.
2. Jangan bagi budak LI di Pejabat2 yg duduk saje..sekurang2nya ajar mereka to do something utk meningkatkan perkhidmatan ditempat keje. Sebab ramai pelajar aku LI di pejabat kerajaan so, think something utk meningkatkan produktiviti dan perkhidmatan pun dah cukup dari dok duduk saje..(aku kate..).

(Gambar-Pekene Satey Kajang Hj Shamsuri)

No comments: