Saturday, December 13, 2008

Berpeluang Bercuti

Arrive kat Hotel dalam keadaan hujan yg lebat. Kena hujan dan panas sepanjang perjalanan ..tekak dan hidung pun mula lah meleleh..je...Ronda pekan Nilai mencari tempat makan..nasib baik ade kedai mamak ASSalam...24 Jam aku pekena teh tarik dengan tosei telur. Anak-anak aku pun tak kurang pelahapnya makan roti canai dan nasik
++++++++++++++++
Sok pagi beri taklimat Orientasi DEC. Politeknik Nilai ade 2 org je pensyarah IT. Student sem 2 ade 14 org..Aik..baguih lagi SMD nampaknya. jangan Lupa nanti bukak la integrasi DEC then top up dengan student SMD. Kalau kursus MIS dan Mulitmedia dan WEB Development bleh le 2 org ni coverkan. Aku cerite le balik pengalaman waktu mula2 SMD nak setup kat PTSS dulu. Tugasan-tugasan yang boleh di buat. Duit nak dapat dari mana. Cabaran-cabaran dan bla..bla..bla..
Waktu tu aku tak ambik port sangat bila KJ diorg bincang pasal Cuti Rehat 25 hari. Kalau aku masuk point post aku semalam alamat lari topik pulak nanti.
++++++++++++++++++
Habis Present, check out ziarah gi rumah Pn Rusilah @Pajam - anak-anak aku nak sesangat jumpa Adam (best prend diorg dulu)
Lepas sembahyang gitu gi Nilai 3 beli sarung tilam dan mainan anak-anak (dah janji lama dah ni..)
Then ke rumah Abang Nan kat Sungai Buluh. Bermalam 2 malam sebab sok nye bawak anak-anak jalan-jalan naik LRT dan Monorel
Naik LRT dari PWTC ke Hang Tuah (anak aku boleh tanya apasal boleh sampai Melaka ni..)
Then Monorel dari Hang Tuah ke Bukit Bintang vice versa..(Aku lak tinggal handphone so no gambar2 diambil).Kalau boleh nak tunjuk bersesaknya naik Monorel ni..(Pak Lah tak leh buat apa-apa ke?)
Sampai kat BB.
Tak leh lama kat sana sebab si kecik ni asik nak berjalan je...lepas tu jalan ikut suka dia je nak kemana..Kita nak kekanan dia nak kekiri..Kita nak naik dia nak turun..
Dan tukar power adapter dgn tengok harga GPS dgn makan kat McD The Mall. Tak beli apa-apa pun..
Balik rumah abg nan anak aku sambung main PS2
Harga PS2 kat Low Yatt RM499-note kalau sesapa nak beli.
Nat Book mcm aku punya RM1499
GPS brand China dari RM6++ sehingga RM1+++
++++
Pagi ni shoot balik Perlis. Sok jaga exam pagi..

No comments: