Tuesday, June 23, 2009

berbakti kepada tanah..kepada keluarga..kepada rakan sekerja

Gambar Hiasan: Ada 2 pokok pisang,2 pokok mempelam, 1 pokok betik. 3 pokok kelapa (satu mcm bantut), Daun Pandan, Pokok Serai. Projek kos murah...selepas dibersihkan.

Pagi Selasa aku mai opis pakai uniform opis, dalam kul 9 aku tukar uniform lain lak...uniform Tukang Kebun. Aku kekadang tertanya-tanya gak..apasal la kat area admin dan sekeliling poli..ada org yg bersihkan pokok-pokok dan rumput2 pada pasu-pasu bunga..tapi tang Pusat Islam tak de la pulak..Nak kena btahu gak ke? (opss.berenti sat..En Tahir nak jumpa..pasal Pusat Islam gak..Call Pn Rashadah .. tak de sapa sambut..).

Sambungan..
Semalam berleter tazkirah sat dengan 2 org cleaner kat Pusat Islam pasal keje2 pembersihan di Pusat Islam. Setakat ni belum la lagi mencapai standard piawaian yang dikehendaki. masa keje pun celam celum..
Beban..beban...nak kena tanggung..orang-orang muda..sekarang..

Ujung minggu ni tak leh nak bawak anak-anak berjalan..Aku duty lak ujung minggu ni..SUMBANGAN..
bersempena dengan Konvensyen Usahawan Muda Peringkat Kebangsaan kali ke 13, PTSS jadi tuan rumah. Ari tu dah siapkan 10 soalan pertandingan kuiz..sok nak kena sedikan peralatan Anycast Station Single Camera Production yg dah lama aku tinggalkan (kira semi karat baru nee..)
Aku rasa keje-keje ni ada significance dgn Ucapan Pengarah aku sebentar tadi..Mengenai laporan penilaian prestasi (LPP) sumbangan peringkat Poli,Negeri,Negara dan Antarabangsa...(kalau International baru LPP boleh boh 90% and above...). Tapi jiwa muda..semua nak balasan segera..sabar..sabar..(Nak sabar kat diri ni jugak.). Balasan bukan mestinya dan-dan tu naik pangkat/gaji..Aku ni dah 10 tahun..gaji naik mcm biasa je..Cukup? ya memang cukup..bukan tak cukup-cukup.Ade senior yg kekadang sampai mati pun tak naik-naik wpun kerja bagus..yang penting balasan Ukhrowi tu lagi lah penting. Kalau siapa yg menunggu balasan duniawi ni alamat kecewalah ia sentiasa..kerana dunia dikejar tak akan dapat-dapat dikejar.
Lepas ni nak cari point-point utk Kuliah Subuh pada hari terbabit. Semalam menyempat tanya Ustaz Sharihan tentang tokoh2 usahawan Muslim.

Satu lagi point pengarah ialah berkenaan penggunaan Broadband dan Internet. Ya memang aku setuju..kat blog ni pernah aku menulis berkenaan perkara terbabit....."Tolong publishkan dalam web Arahan/Pekeliling Pengarah/Pengurusan PTSS.","Gambar aktiviti PTSS", "Forum PTSS"

Jabatan aku mostly aku communicate pakai YM, Kalau nak communicate dgn kekawan hospitaliti..pakai facebook. HMMmm..tak de ka sendiri poli punya?.

Note: Biar kita "tunjuk" jangan kita me"nunjuk-nunjuk.."

No comments: