Thursday, June 12, 2008

Berita Sana Sini

Ari ni nak btahu bahawasanya 2 org staff PTSS telah berjaya dirasuk. Mereka dirasuk untuk menjadi peminat kepada ..........................
Hobi mem"blog". Ini hasil ciptaan mereka
http://ibnnordin.blogspot.com/ dan http://ptss-hamdan.blogspot.com/
He..he..Ustaz Hasimuddin macammana lak? Takkan dah putus ase...Dah ustaz tak verify e-mail dari blogger sebab tulah dia tak leh asses lagi dah. Selamat mem"blog" diluar waktu pejabat.
++++++++++++++++++++++++++++++++
Ari tu aku cerita pasai aku gi Mesyuarat Kat Penang. Sebelum gi Penang aku kena cari pengganti2 yg kena jaga exam. Isnin/Senin hingga Rabu. Total jaga exam ialah 6 kali. Wallaaa...Balik je dari Penang maka aku pun menggantilah pulak org2 yang telah menggantikan aku...Wallaaa...kali ni aku kena lak jaga 7 kali.

Aik..kena denda ke ni?.

Belum pun aku sempat nak komen pasal jadual jaga exam ni..org buat jadual dah mintak lepaska
n jawatan. Tekanan keje ceritanya
Tapi memang la pelik exam kali ni.
1. Mungkin sebab buat kat kelas, selalunya kat dewan

2. Kelas ground floor tak de exam, tapi kena menangkak tingkat 4 jaga exam.
3. Jaga kelas yang ada 11 org student je (boleh gabung dengan kelas sebelah). Tapi diorang tak gabungkan. Tengokle belakang kelas kat gambor tu...Dinding tu boleh bukak sebenarya.
4.Masa examnya selalu awal dari sep
atutnya .
Pelik-pelik....
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Exam Usahawan dah berlalu, Seperti yg aku btahu student aku koorg buat je soalan2 lepas . Gereti 2/3 soalan tu keluar balik. Then...ramalan yg tepat. Soa
lan 1 Usahawan dan peniaga dan soalan pasal IKS naik mcm sem2 sudah. Seakat yg aku marking la ni..ramai yg score 20 markah ke atas. Specis 2/3 org je yang tak score...Itu specis yg aku nak kena rendam dalam tasik PTSS.Species malas...
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++


Projek Serber sambung balik . Dah masuk Modul 3 dah....paper work mintak peruntukkan
ABM kat boss pun dah hantar.untuk fasa 2.

bila sebut pasal ni..MINAT tu antara yg memainkan peranan disamping sokongan dari pengurusan.


FASA 2- nak pasang network kat sini


Pengurus:

Kalau org tu minat..dia URUS kan sorang2 pun boleh. (Perhatian:URUS sorang, buat keje kena ramai gak). Aku amik contoh minat En Gomenon ex TP terhadap bercucuk tanam. Maka wujudlah dan ter URUS lah kebun durian dan pisang nunnnnn..kat kamsis sana. (Dulu aku pernah post dlm blog ni). Bila dia pindah maka al maklumlah pokok2 durian tu banyak yg dah mampus tak ter URUS dan pokok2 pisangnya ade le sebesar lengan (cuba banding ngan pokok pisang Ashok). Nak lagi....
Minat ativiti pelajar - Alhamdulillah Hj Zamri, Us Safuan, Us Iruwan yg bujang2 jauh dapatlah meng URUS kan aktiviti2 (tak formal) pelajar di Pusat Islam. Kalau diorg ni pindah la.. ter URUS dak aktiviti2 (tak formal) Pusat Islam ni.

La ni Imam 1 yang meng URUS kan kerja Imam secara consitently( Ustaz Sharihan) kita dah duduk luar....
Aaaa...sorang lagi Mr Zamri JRV org yg meng URUS kan hal2 MCP, PA System.
Us Husba yang meng URUS kan JPP.

kalau diorg pindah la..agak2 sapa yang boleh meng URUS kan seperti mereka?

Ada....InsyaAllah..harap2 tak le jadi nasib mcm pokok pisang dan durian tu...

p/s Kalau tertinggal org2 lain yang men URUS saya mintak maap...

Boss mintak koperasi meng URUS kan Kafeteria. Maka kena carilah org yang berminat.
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Pengurus vs Penyelaras Vs Pegawai

Dari bab pengurus tadi ramai yang rasanya perform very well. Sebab ada yang meng
URUS kan tu sebab dia penyelaras atau dia pegawai. Ada pegawai yang diisi atas kenaikkan pangkat DH41 - DH 44. ada pegawai yang diisi tak de kenaikan pangkat DH41 - DH41(nama je title Pegawai). Yang ni kesian sikit..jawatan dia pun ramai yang tak nak/paksa rela/tunggu masa nak blah. Tambahan pulak kalau dia kena ambil alih sebahagian besar tugas pegawai atas kenaikkan pangkat tadi dan tugas2 penyelaras.

No comments: