Sunday, May 31, 2009

Pendidikan Anak-Anak

Baru-baru ni anak aku Muhammad Solehin periksa kat sekolah, baru darjah dua. Keputusan jatuh teruk berbanding periksa yang lalu. Nak salah kan dia..budak lagi..belum tahu apa-apa tentang masa depan. Kita dulu pun waktu masa tu..apa pun tak tahu. Pernah aku beritahu mak aku.."Kalau Allah tak jaga , dah lama dah mati lemas kat Sungai Chepias (sungai belakang rumah kat Kota Lama Kiri)"

Berbalik tentang anak aku ni, so aku berazam nak tumpu kan kepada diorg ni. Aku sedar semenjak dua menjak ni, aku lebih tertumpu kepada kerja seharian..keje kat pejabat, keje kat koperasi dan keje kat masjid. MMM...menyebabkan sikit tergelincir dengan anak-anak..Dok harap sekolah dan tuisyen je. Ngaji pun natar kat org. So Azam;
Nak ngajar diorg ngaji jugak
Nak ngajar diorg Sains , Matematik -Ini past kat wife aku.
Nak bawak diorg ke Masjid selalu.
++
Nak bawak diorg mandi kolam Free kat Pauh Inn ..

Sehubungan dengan ini mungkin jugak rakan taulan yg sama usia ank-anak dengan aku pun menghadapi isu yg sama. So cadangan dari Haji Zamri utk mengajar bab-bab didikan anak ini aku proceed kan dalam aktiviti masjid. Org macam Haji Zamri, Ustaz Sharihan ini bagi aku antara contoh yg baik..yg dekat dgn kita.
So masuk kan nama mereka dalam kuliah maghrib kat masjid.

No comments: