Saturday, March 22, 2008

Minggu ni buat apa?

Apa nak tulis yek..
Ok kita cite pasal KPI Key Performance Indicator, kursus yg separa rela hati kena pi. Buatlah strategi-strategi dan aktiviti-aktiviti untuk mencapai Objektif PTSS. Penceramah begitu menekankan dari segi kurangnya komunikasi berkesan / sharing of information dikalangan pensyarah. Walaupun channel utk menyalurkan ada tetapi kenapa banyak perkara yang kurang dikethui atau dimaklumkan. Kita ada:
a. e-mail- wpun ramai tak pakai @poliperlis
b. website
c. Info Channel kafe Pentadbiran
d. PA System Asrama
nak tambah buat bulletin bulanan?

Buat je group yahoo, YM, BLOG dan invite ramai orang. La ni bloggers cukup popular sampai Menteri Penerangan pun nak jumpa, sampai waktu Pilihanraya pun org suka baca blog (cepat, terkini) dari tengok berita TV (lambat, ditapis tapis)
+++++++++
Ustaz Hasimuddin nak buat pertandingan web site Pusat Islam - Ana suggestkan buat blog utk Pusat Islam, ramai yang boleh buat rasanya sebab ianya mudah.
++++++++
Pertandingan nasyid, |Jabatan Perdagangan dapat tempat ke 3. Nak kena belanjele ni..
++++++++
PA system Pusat Islam rosak sebelum Malam Keinsafan SISWi. Peluh ketiak jugak nak buat plan B. Alhamdulillah dapat integratekan Portable PA System dengan speaker masjid. Benda yang optimum dan heavy usage, kalau tak beli yang ok alamat..mudah jahanam.Mungkin ada kaitan dengan Hujan Lebat RIBUT ari tu dimana short curcuit alatan PA.
++++++++++
Projek Windows Server 2003 yang dulu tu nak buat kursus HJ Omar tak lulus gamaknya. Kos mahal sangat. so La ni buat Point OF Sales utk cash register machine.

Pembelian alat ganti utk Modul Kom Data dan Pengkomputeran
Alhamdulillah LULUS. Rak pun dah pasang utk simpan alatganti komputer.
Panner- kena setupkan Network.- Server yang satu lagi tu macammana nak buat?
Nizah - kena study pengkomputeran Quad Core
++++++++++++
Sharipah telefon tanya pasal wireless network PC (banyak PC) tak detect - suggestion
a. reset balik wireless router tu
b. kalau yang guna cable boleh, mungkin ada IP conflic (static IP yang diber ada yang sama)
c. Mungkin wireless areal dia tak ok
+++++++++++++++
Sabtu jadi AJK kursus Perkahwinan
+++++++++
Tiang-tiang yang yang tumbang.................untuk kita befikir...Kalau kita (rakyat) boleh memilih ketua melalui pilihanraya..

No comments: