Saturday, March 19, 2011

Naik Pangkat..Naik Gaji

Dalam seminggu dua ni..heboh diperkatakan di pejabat..ada yg dinaikkan pangkat, ada yg dipindahkan. Rezeki semuanya dari Allah s.w.t. Ada diberikan kesihatan, ada rezeki diberikan sorang lagi anak, ada rezeki diberikan ketenangan dan ada rezeki diberikan Allah ujian. Sebut pasal rezeki ni...sejauhmana kita bersyukur ya?Mmm..
Rezeki dapat hamper..alhamdulillah..Terima kasih buat mereka yg menyumbang. Banyak pulak dapat kali ni..Besor-besor lak tu dari individu-individu dan anak murid. Tak pa..saiz tak penting..yg penting ingatan, doa dan ucapan.
Sahabat-sahabat Jam'ie pun dah ber sms bertanya khabar.."Lama tak jumpa?" bila berjemaah tengelam timbul..Dengan kehadiran org baru ni..kehidupan pun kena buat adjustment. dan kehidupan pun di uji oleh Allah s.w.t. Ialah, didunia 1000 alasan manusia boleh beri, tapi mintak2 nye di akhirat kelak janganlah beribu-ribu alasan Allah beri kpd kita. Susah nanti ....Astaqfirullah..
Berdoa..Semoga kembali kelandasan yang betul..
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Isteri dah habis pantang. On 2007 dulu lepas habis pantang, aku dapat tawaran KPTM untuk melawat ke India.
Kini, habis pantang 2011..isteri aku lak kena pi kursus Kualitatif Analisis di INTEKMA Shah Alam. Dilema?
Pengalaman dahulu mengajar aku..;
Waktu 2007, aku mula-mula nak menarik diri dari ke India. Gilo ko..bini baru habis pantang nak tinggal dengan 3 hero-hero. KJ nasihatkan rugi, kalau tak pi..nanti senang naik pangkat.
Rezeki? Pangkat aku tak naik, Pangkat Isteri aku yang naik.
Waktu 2011, kita tengok macammana? Allah s.w.t punya perancangan..
Buat yang naik pangkat Tanhiah diucapkan... Tentunya gembira tambahan kalau tak sampai berpindah tempat.
Buat yg bakal sambung belajar. mcm aku ni.. Tahniah la jugak kan..
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
to be continued

No comments: