Friday, September 5, 2008

Minggu Pertama Ramadhan

Isnin (1/09/2008) - Hari pertama umat Islam di Malaysia berpuasa. Hari cuti sebab semalam 31 August ari Ahad Ari Kemerdekaan Malaysia kali ke 51. Malam sabtu ari tu ada sambutan kemerdekaan kat Kafe. Since aku sampai dari KL dah nak malam, so aku tak tahu pun MT kpd MT kpd MT KJ kena pi. Dah ditambah dgn jiran aku jemput baca yasinn kat rumah dia ari tu.
First day puasa kalau cuti rasa leteh la sikit..banyak ZZzzz je ari ni. ZZzzz nak berjaga malam ke?

Malam first day terawikh aku jadi bilal, sebab calon2 student belum cari lagi. Nak cari kalau boleh sampai 25 org.(biar mlm 26 Ramadhan baru giliran aku sebab waktu tu Poli dah cuti, student dah balik).

Cabaran ari ni jugak..Si Hakim kena demam Champak (gambar)..so..kalau aku ambik cuti, pakat bebai lagi la keje2 opis dan student2 aku. So..aku bawak dia gi opis letak dalam bilik.

Selasa(02/09/2008) - Berbuka dengan student lepas tadarus Al-Quran. (gambar). Budget 100 org, datang dalam 80 org. Kira ok le tu. Balen nasik boleh buat bersahur. Ari ni dah aku past bilal kat student.(gambar). Kena cari 24 orang lagi.

CLO utk teknologi maklumat perniagaan, rupanya En Yusof ada buku rujukan (gambar). Allhamdulillah, senang sikit keje nak buat CLO. Yusof and Yus-aku pinjam no buku ni..LAMAAAA....tau..

Rabu(03/09/2008)- Kelas Bank 3 jam dan ada pulak Program Motivasi Keusahawanan di sebelah petang (5.30ptg-7.00ptg). Jemput penceramah luar. Aku bagi Opening Speech dalam 5 minit. Dah 2 dah Aktiviti Kelab Jabatan Perdagangan-(TQ AJK-AJK semua).

Printer network Pejabat buat hal pulak. Semalam aku ganti toner yg dikebas oleh Pejabat Pensyarah. Call PKomp, Nazid datang. Masalahnya, ada mamat mana gi cucuk Network cable dari Access point ke Access point yang lain.(gambar print configuration tak ilang-ilang).

Terawikh as usual tapi bilangan jemaah begitu kurang berbanding tahhun2 sebelum ini. Why?Hari Rabu jugak air kat Pusat Islam dan Kamsis tak de. So ade yg patah balik sebab tak ambik wudhuk lagi. Tahniah buat yg datang balik lepas tu. Apa nak kata, prosedur tak perlu menyediakan bekalan air kalau air tak de sehari (Ade prosedur ke?).

Selongkar Bilik KJ- cari Project breef JPG utk TheOne- PSP-tak jumpa2. Soryyy..ko duduk je lah kat Kontena tu..

Khamis (04/09/2008)
Kelas Generik Kemahiran Menggunakan Peralatan Teknologi. Tunjuk kat student Channel Mixer, Anycast Station dsbnya di MMedia. Peralatan PA System dan Broadcast Video. Tah faham ke dak diorg tu. Hopefully ade la general know how. Beri tugasan kat diorg.
1. Urus Tadbir dan
2. Cari Quotation Kenduri kahwin (Katering, Jurugambar, Audio, Pelamin dsbnya)

Ronda-ronda POLI, nampak coaster Poli yang baru di beli.

Menyemak kertas 2 soalan Pn Yuslina. Kira "LULUS UTK DIGUNAPAKAI."

Jumaat (05/09/2008)
Kak Sal kata meeting tunda tahun depan. (Betul ke?) . Paper work tukar nama SMD dah dibentangkan. Dengar cite nak jadikan Pre Diploma pulak? Apasal Poli ni suka ambik benda2 yg ITM tinggalkan. Dulu kata nak buat Adv Diploma. . Bagi aku yg penting, pengiktirafan sektor pekerjaan..Pre Diploma bukannya boleh masuk servis. Dekat Lim Kok Weng diorg buat Kursus Foundation

So..release la sikit.
Yang tak buat lagi:
a. Pencerapan Pensyarah
b. Soalan Kuiz 2
c. Ganti lagi kelas - aku rasa cukup la ganti 3 jam je. Nak tengok apa audit nak kata.
d. Kira markah LI-temuduga dah sudah
e. Alamak!!!... bil kad kredit lupa bayaq..kena interest la lagi...

No comments: