Friday, September 12, 2008

Miin Ramadhan...

Ari Jumaat ada meeting Jabatan kul 3ptg:
Isu yang lama dibincangkan antaranya tentang pengalaman 2/3 org staf menaiki bas ke tempat mesyuarat. Suka dan Duka

Tapi banyak yang cite duka je antaranya:
a. Bila di sindir rakan-rakan lain dalam mesyuarat ...
"Dan..hang mai naik KBE ke?"
"Ehh..aku selalu naik KBQ kekadang ADR.."

(Perbualan ni saje je aku buat-buat kan..)
b. Bila org KL btahu
"Kami dah turunkan duit dah untuk mesyuarat-mesyuarat ni..."

Aku pernah la dengar rintihan kawan aku yang naik bas gi KL. Sampai awal pagi at Pudu..gosok gigi, spray ape2 yang patut lepas tu naik LRT ke apa ke ke Putra Jaya. Meeeting 2/3 jam lepas tu balik Pudu. Cari tiket ke Kangar . Tiket habis..Beli kat Ulat tiket naik bas persiaran smpai Alor Setar.10 malam. Naik Alor Setar -Changlun, sampai Changlun dah nak tengah malam lepas tu call kekawan tolong ambik.
Esok gi keje mcm biasa kampoi sekali penggantian kuliah yang semalam. (nak cuti?..kena khador lagi la kuliah ..)

KBE ni mungkin berbeza antara seorang dgn yang lain. Kalau meeting 2/3 ari ok gak mcm aku lalui. Lepas tu abis meeting bukan on ari nak weekend (so tiket selalunya ada). Atau pun jenis jalan siang mcm aku naik KBE kul 10 pagi..sampai KL kul 6ptg. Member ambik kat Pudu utk gi hotel mesyuarat 3 ari.

Tapi apa2 pun 3 kali aku "culeh" meeting kat KL.(yg sehari je). Semuanya aku call urusetia dan tanya yang aku ni benar2 perlu hadir ke? Baru2 ni meeting 3P. Tak kuasa aku nak pi...

Isu kedua pasal Pesta Konvo.
Angin jugak aku bila diorg kata konvo ari tu kurang promosi.
2 banner kat Kangar pasal pesta konvo. streamer kat kangar pasang kat bulatan TNB, edar pamplet (ni ajk pesta buat kat pasar malam-walaupun tak semua). Masuk radio Kangar(temubual). Iklan kat Berta Harian edisi utara.

Kalau nak promosi besar maka besar jugaklah budgetnya. Rasanya setakat bubuh banner banyak-banyak belum menjaminkan org ramai pi jengok.
Yang aku rasa nak ramai ialah
1. buat aktiviti dan
2. menjemput (wajib) penyertaan org luar.
3. Kalau buat aktiviti konsert ke tu boleh tarik perhatian org luar . (Org luar tahu..bukan budak poli..).Tambah lak kalau yang hiburan hu..ha..hu..ha..
Org yang suka membandingkan keramaian tu dengan U dan Uitm mungkin nak kena fikir dari segi lokasi dan bilangan warganya sendiri dan kenapa kita sendiri nak gi ke Pesta diorg. Kekadang kita tertipu dengan keramaian tu adalah disebabkan warganya sendiri. (tengok parking kete la..kalau jem gile compem org dari luar yang ramai datang)
Kependudukan yang berselarat di kawasan pauh/arau ni pun aku rasa budak UUM tu lagi ramai. Mungkin pernah sesapa waktu belajar kat U dulu yg pernah duduk kat kampus waktu cuti student U ...
1. Rasa nak balik kg je la..la tu gak..
2. Kite boleh parking sesuka ati
3. Boleh merempit dekat laluan A dan B

Last-last aku kena jadi JKuasa Aktiviti. So..koorg PA-PA semua ko org plan la aktiviti no dengan bebudak koorg. Baget jg lupa taruh. Aku nak buat kertas keje ..(Makluman awal..rasanya meeting 15 hb aku dipinda ke 20/10..harap maklum)

Petang-edar bubur lambuk PIslam
Malam-Jadi Imam Terawih..Imam kecemasan ning..nong..ning nong...

No comments: